24.1.2021

(Luku)päiväkirja: Ihan sukiksi mennyt


 Sunnuntai 24.1.2020 

En ole lukenut, olen tehnyt töitä. Huusholli on järkyttävästi siivouksen tarpeessa, mutta kukaan ei saa aikaiseksi. Olen neulonut, pääasiassa sukkia. 
Siinä kai kaikessa yksinkertaisuudessaan viimeiset pari viikkoa. 

Niin, ja isäntää on ikävä tietysti. 

Myös sukkien viimeistely on näköjään ihan yliarvostettu juttu. Ei ole noitakaan höyrytetty. Lämmittävät kyllä. Väriraidoissa on se hyvä puoli, että tulee vähän niin kuin tuplakerros. 

Ai niin, olen minä vähän sentään kuunnellut äänikirjaa - itse asiassa olen tainnut huomaamattani kuunnella peräti kolme cozy mysteryä. Vampire knitting Club -sarjan osat ovat olleet sopivaa aivot narikkaan neulomis-kotityöseuraa. Lisäksi nämä vähän kornit kirjannimet ovat minusta varsin hupaisia ja tuovat oman osansa lukuviehätykseen, vai mitä tuumitte seuraavista ? 

Stiches and Witches, Crochet and Cauldrons, Stockings and Spells... (by Nancy Warren) 

Ihan täydellistä taustaa neulomiselle. 

Nyt sitten vaihdoin äänikirjoissa vaihteeksi pois taikuuden piiristä ja jatkan Evie Parker -sarjaa. Tällä kertaa vuorossa Murder at the Tea Party. Kevyt linja siis jatkuu. 

Iltakuuntelussa olen jatkanut Nigella Lawsonin How to Eat-kirjaa. Kummasti hänen ajatuksensa kevyestä syömisestä resonoivat näin 20 kirjan julkaisun jälkeenkin. Ei tiukkaa linjaa, ei keinotekoisia kevyttuotteita, vaan aidosti kevyitä (kasviksia) runsaasti. Mieluummin vähemmän, mutta hyvää.  Yep. Sopii minulle. Vielä kun saisi oikeasti toteutukseen.  

Huomaan kuitenkin kaipaavani lukemista, joten ajattelin haastaa itseäni tutulla säännöllisen lukemisen haasteella eli 30 sivua päivässä - ekirjaa tai painettua, äänikirjaa ei nyt tässä lasketa. Saa nähdä, miten käy. Hyvästä lukemisesta ei ole pulaa. Kesken tällä hetkellä mm. Anni Kytömäen Margarita ja David Mitchellin Jacob de Zoetin tuhat syksyä

2 kommenttia:

  1. Minä olen täällä tänään syväpessyt (eli hinkannut usealla aineella ja sudilla ja harjalla) koko meidän yläkerran pesuhuoneen. Siitä sitten innostuin ja siivosin vielä hellan ja uunin ja nyt sitten särkee käsiä ihan vietävästi, huoh!
    Ihanat villasukat <3

    VastaaPoista
  2. Kiitos. Ja mistähän meille saataisiin samanlainen syväpesijä... ollaan ihan toivottomia siivoajia poikien kanssa

    VastaaPoista