8.3.2020

(Luku)päiväkirja - tai jotain sinnepäin

Lauantai 7.3.2020

Vai voiko sellaista sanoa enää viikon lukupäiväkirjaksi, joka alkaa ja kenties päättyykin lauantaina ?

Johonkin on aika kulunut. Jotain olen lukenut, mutten paljon. Jonkun verran tuijotin CMoresta Neiti Etsivä-sarjaa. Siinä on kummituksia! En oikein tunnista lapsuuteni kirjasarjaa tuon perusteella. Kaipa siinä pitää olla yliluonnollisia elementtejä, jottei tarina ole liian tylsä. Kaikki varsinaiset käänteet tuntuvat perustuvan johonkin outoon ilmiöön. Myönnän myös hätkähtäväni joka kerta hukkuneen tytön yht'äkkiä ilmestyessä näkyviin.

Työpäivät ovat olleet taas vähän pidemmänpuoleisia, mikä selittänee lukemisen vähyyttä. Niin, ja se että olen simahtanut iltaisin heti yhdeksän jälkeen herätäkseni sitten yhdeltä ihmettelemään ja neljän jälkeen uudestaan. Vähän katkonaisia öitä siis.

Eilen kuuntelin loppuun kaksi kirjaa ja tänään aamulla olen valinnut uutta lukemista. Tosin totesin, Kohta voi vähän kirpaista -äänikirjan lukijalla (Antti LJ Pääkkönen) olevan niin lempeä ääni, että nukahdin sohvalle samantien. Tosin univelallakin lienee osuutta asiaan.


Sunnuntai 8.3.2020

Huomaan kokonaan unohtaneeni lukulistalta Ruth Hoganin Kadonneiden tavaroiden vartija-äänikirjan. Ehkä olen aktiivisesti jättänyt huomiotta pelkästään kuntosalilla kuuntelemani... Kyllä, luitte oikein. Olen palannut treenaamaan. Tosin vähän arveluttaa mennä ryhmäliikuntaan näin Korona-aikana. Ei ehkä niinkään, että pelkäisin varsinaisesti tartuntaa, mutta krooninen yskäni aiheuttaa jo toimistolla sivusilmäyksiä, enkä haluaisi pelotella kanssaliikkujia...

Olen kuitenkin ylpeä siitä, että olen saanut itseni tänä viikonloppunakin kahteen kertaan juoksumatolle ja vielä ulos kävelemään. Tätä tahtia, kun jaksaisi... En minä vielä kokonaan juokse, mutta olen onnistunut yhdistämään kävelyä ja hölkkää puolen tunnin treeniksi ilman, että tukehdun yskänpuuskaan. Sellaista ei ole tapahtunut moneen vuoteen!

Kotona sitten kokkasin papumuhennosta ja tonnikalamössöä D&D peliporukan tacojen täytteeksi. Oli hyvää ja melkoisen nopsasti tehtävää. Nopeista puheenollen... tilasin Jamie Oliverin keittokirjan. Olen ihan koukussa hänen 5 aineksen resepteihinsä. Ne ovat oikeasti inspiroivia ja näyttävät niin helpoilta!


Viikolla loppuun luettuja: 

Vuokko Hurme: Kaipaus 
Lenna on perheineen saapunut Mabaliin ja opettelee uuden maailman sääntöjä. Jaan on kadonnut, eivätkä aikuiset tunnu edes haluavan lähteä etsimään häntä, kunnes... 
Huimaa - sarjan ensimmäisestä osasta tuttuun tapaan kuvataan maailmaa ja sen tapoja ja ympäristöä yksityiskohtaisesti. Tarinassa ei varsinaisesti ole montaakaan aktiivista käännettä, mutta mielenkiinto säilyy kaiken uuden myötä. 
Toton mielestä Kaipaus oli kiva ja vähän jännittäväkin (muttei pahasti)

Merete Mazzarella: Aurinkokissan vuosi
Merete Mazzarellalla on kyky kirjoittaa viihdyttävästi jutustellen ja asiasta toiseen sujuvasti soljuen. 


4 kommenttia:

  1. Minä sain luettua yhden kirjan ja olen niin onnellinen. Nyt pitäisi valita joku toinen kirja iltalukemiseksi.
    Ihanaa viikonloppua sinulle Minna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uuden kirjan luettavaksi valitseminen on sekin kivaa puuhaa :-)

      Poista
  2. En ole vielä koskaan kokeillut äänikirjoja. Minulla kestää viikonloppuni lehden lukeminen koko viikon (siinä on niin paljon liitteitä...) että muu lukeminen jää vähemmälle mikä on harmi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen tykännyt äänikirjoista, koska ne täydentävät lukuaikaa. Niitä voi kuunnella kävelyllä ja kotitöitä tehdessä, kun muu lukeminen ei onnistu :-)

      Poista